Lättroad



Besökte systembolaget för att finhandla vin till morgondagens kalas. Framför mig i kassakön står en ung man och radar upp sina utvalda flaskor på bandet.

När det är dags för betalning frågar kassörskan om ynglingens legitimation. Killen blir röd i ansiktet och ser irriterad ut.

-          Jamen va f-n,,,

-          Jag måste se ditt id-kort annars får du gå härifrån utan varor.

Killen hittar så småningom det han letar efter och visar kassatjejjen varefter jag hör mig själv säga:

-          Du ska vara glad att du får visa leg, tänk ändå om jag fick göra det, var väl tjugo år sedan.minst.!
(riktig åldersvarning)

Kunden drar lite på munnen och packar ihop flaskorna i påsar. Det är dags för min tur då kassörskan utbrister;

-Jaha, vill du visa mig ditt körkort?

-SÅ GÄRNA, svarar jag käckt, som om det skulle finnas den minsta gnutta möjlighet att det vore nödvändigt.

Jag fiskar glatt upp körkortet och sticker under näsan på henne och ni skulle höra vilket jubel det blir i kön bakom...

Det är väl så att man inte får roligare än man gör sig. Jag travar i alla fall ut från spritbutiken med högburet huvud och på mycket gott humör.


Kommentarer
Postat av: Micke

Du är rolig du. Diggar din blogg.må så gott

2010-10-07 @ 20:24:25
Postat av: Mia

För ett antal år sedan muttrade jag surt över att jag fick visa leg trots att jag var runt 25. Nu sker det inte så ofta kan jag säga, men faktum är att det har skett (så sent som för ett par månader sedan) och nu muttrar jag minsann inte alls surt utan flinar brett! :) Konstigt hur man kan ändra sig...hehe,..

2010-10-08 @ 20:07:42
Postat av: Mia

:) För inte så längesedan fick jag visa leg på systemet. Det gjorde mig riktigt glad och jag log hela vägen hem. Bättre känsla av det än vinet jag köpte den gången! Haha! Men för cirka tio år sedan när jag fick visa leg på systemet var jag inte lika glad. Då bara mest irriterad. Nu när jag är gammal (haha) så är det minsann annat. Ha en fin helg!

2010-10-08 @ 21:58:42
Postat av: Mia

Märkligt. När jag kikade in här igen så såg jag inte den första kommentaren, som om den inte hade publicerats alls. Med anledning av detta blev det dubbla inlägg. Sorry för det!

2010-10-08 @ 21:59:36
Postat av: Molly

om du bara visste vad det här inlägget fick mig på bra humör :) tack för det :) hoppas att du har haft en bra lördag och att kalaset var lyckat och trevligt!? ta hand om dig. kram

2010-10-09 @ 18:52:33
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0