Fyra faser



Kompisen konstaterade idag att hon fick scrolla nästan längst ner i listan med födelseår när hon skulle registrera ett flygbiljettköp och insåg därmed torrt att hon nu blivit rätt gammal.

När ska man betrakta sig gammal? Jag har funderat på hur jag vill se både på mig själv och min omgivning, kanske är det skönt att bestämma sig en gång för alla att den yngre tidsepoken är avklarad. Men om man ska dela in livets tidsåldrar i fyra fack kanske det blir såhär:

Barnslig

Ungdomlig

Levande

Mogen

Låter inte det rätt trevligt att till exempel befinna sig i den levande epoken? För all del tycker jag också att den mogna tiden inte låter allra värst såvida man inte blir på tok för övermogen, skämd & fallfärdig...

All kärlek!


Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

Helt rätt! Vilka faser, det må jag säga...fram för konstruktiva sätt att se tillvaron.

2010-09-06 @ 17:14:15
URL: http://ladygegga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0