Indiansommar



En vän har berättat att det är Indiansommar nu. Det kallas visst så när det är riktigt varmt i september. I dag nitton härliga plusgrader- I N D I A N S O M M A R – smakar på ordet, så härligt lekfullt!

Nog känns det bra att få några dagar till då alla dagens måltider äts utomhus, då solbrillorna får letas fram igen och den blekgula solen fortfarande kan smälta mitt hjärta.

 

Ibland är lycka att stå i potatislandet med ett pärgräv i handen för att ordna lunchpotatis och samtidigt bli betittad av två små rådjur på nära håll. Eller så kan lycka vara att vinna en liten skygg katts förtroende och få klappa den och höra den kurra. Ibland går lycka och kärlek hand i hand och blir en enda bamsekänsla. Som igår kväll när jag satt tätt bredvid någon som betyder så mycket för mig och sjunga, skratta & spela gitarr.

Lycka kan vara ett varmt bad efter en lång arbetsdag eller den bra känslan i kroppen när jag gått den där långpromenaden som jag så väl behöver.

 

Jag lever mitt i det goda livet och just den här första helgen har gett mig sköna Indiansommardagar och mer lugn och ro än jag känt på mycket länge.

 

Iaaaaaaaaaaaahhhhoooooooooo………


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0