Hjärntvätt


En dag när jag var och handlade fick jag höra något som
gjorde mig upprörd. En liten flicka gick med sin mamma förbi
tvätt & rengöringsmedel, tvärnitade och pekade högt upp mot hyllan..

-Mamma det där Vanissh, det ska vi ha!
-Näe, svarade mamman
-Vi måste ha Vaaaanish, så vi kan ha rena kläder!
-Vi har tvättmedel hemma, svarade mamman.
-NEJ, protesterade flickan vilt. Vanligt medel tar inte bort svåra fläckar!

Mamman blev irriterad och marcherade kvickt iväg från hyllan med
tösen i släptåg. Jag hörde barnets protester i butikens andra del ett bra tag efteråt.

Flickan var väl sådär 4-5 år. Tala om tidig tvätt - HJÄRNTVÄTT!


Jo, jag ogillar tv-reklam.


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

huvvaligen...

får mig att tänka på en av de topp tio rikaste i sverige: svenskt näringslivs chef, tror jag bestämt, som startade chipsfabrik här i ed utan marknadsföring! hon startade svenska lantchips (de i brun påse, smakar okokta makaroner).

och det gick ju bra utan reklam.

2011-02-07 @ 18:48:55
URL: http://jeanette10.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0