Lilla Mors broccolisoppa




Min mamma är pysslig i köket. För en tid sedan åt jag den här supergoda
broccolisoppan hos henne. Man kan med fördel servera en ägghalva eller
lite räkor i soppan..

250 g fryst broccoli
2 tärningar svampbuljong
1 lit. vatten
2 msk olivolja
2 tsk curry
1 finhackad lök
1 dl vatten + 2 msk mjöl
2 dl creme fraiche

Fräs olja och curryn, lägg i lök, fräs, tillsätt vatten och tärningar, koka upp,
häll i finhackad broccoli, koka i 10 min, mixa slät, häll i redn. och koka i 2 min., rör ner creme fraiche.

Till detta givetvis ett gott bröd & ost!
Tack mamsen!

Kommentarer
Postat av: mintekopp

Mmm låter mycket gott. Det ligger en liten utmaning till dig på min blogg, om du känner dig manad :-)

2011-02-04 @ 20:34:40
URL: http://www.mintekopp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0