Skatter




Under hela mitt vuxna liv har jag halvt lyssnat med örat
"Gör dig av med allt som du inte använder" Jag ångrar att
jag tagit till mig av det. Jag tänker till exempel på smycken,
kanske inte sånt bjäfs som köps i nutid till temafesten.
Nej, jag menar smycken från första pojkvännen,
plastringen med låtsasdiamant från automaten eller små
silverberlocker som fåtts i gåva av tjejbästisarna.
Dumt att inte spara! Här är prylar som jag tycker ska sparas
som skatter för framtiden:

Brev
Dagböcker
Käraste leksakerna & Barnböckerna
Smycken
Små minnen från personer man tycker om

Jag har sparat alla dagböcker & brev. Några leksaker finns kvar,
främst barnböcker. Favoriten är Faster Bettys sagobok
"Bröderna Grimms sagor" med underbara illustrationer.
En annan särskilt viktig sak som jag sparat är en oerhört ful gips-ren
som jag fick av Farbror Thaleus när jag var i sju-åtta
års ålder. Farbror Thaleus var en granne som jag tyckte mycket om,
jag minns faktiskt inte riktigt varför men så var det. Den här gips-renen
har följt mig var jag än har flyttat i trettiåtta år. Den har fått vara kvar
fast den ser förfärlig ut. Figurens värde är nog noll, men för mig
är det en riktig dyrgrip. Jag blir glad att se den.

Så min uppmaning. Bevara små skatter - dom bara stiger i värde!





Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

gott är ändå att slänga sådant som själ energi.

och att städa och sortera. just nu gör jag i ordning en samling tyger: tvättar, stryker och viker ihop till en prydlig hög som ska få ligga framme. skönt skådebröd samt kanske också en inspirationskälla.

lev väl ♥

2011-02-05 @ 19:37:41
URL: http://jeanette10.bloggo.nu
Postat av: Rebecca

Oh, jag håller med dig! Jag är en riktig skattsamlare. Jag lovar att ta vara på ditt goda råd.

2011-02-06 @ 09:58:22
URL: http://hallonsemla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0