Soffhäng


Varit vaken nästan hela natten, frustrerad över ickesömn och magont men kom vid tretiden på att en god vän
fanns att tillgå. Släppte in katten från frigolithuset på bron, han blev jätteglad att få komma in och vräka sig
i govärmen. Ska jag vara uppriktigt var jag tacksam över hans sällskap också. Så låg vi och stirrade
i vinternatten han och jag. Vi hade parkerat oss i vardagsrumssoffan för att inte väcka livskamraten.
Då och då kastade förbipasserande timmerbilar sitt tillfälliga ljus i rummet. Katten spann. I bland gick jag upp
för att försöka få något i mig och katten var rask att hänga på till köket. Det finns verkligen ingen botten
i hans mage. Men natten bjöd honom ingen märkvärdig meny´, torrfoder, vatten och en ostskiva fick duga.

När livskamraten steg upp vid sextiden var köksradion igång och både jag och katten glodde lätt uttråkat mot
honom från soffan som belamrats med täcken och kuddar. Lång natt. Eftersom jag hade fått feber under natten hade jag
beslutat att det inte kunde bli något kontorsjobb i dag heller. Trist. Mannen försökte uppmuntra mig. Glada ord & kramar.

Nu är det redan eftermiddag och jag ligger fortfarande i soffan, katten har suttit framför tv:n och sett alpint med damer.
Undra om Skavlan eller Lets dance är nåt för katter?


Bilden lånad från Anna och kuddar


Kommentarer
Postat av: Mia

Det tror jag säkert ;), lets dance i varjefall med alla fjäderprydda boór runt halsen att sukta efter ;).



Snygga kuddar.



/Mia :)

2011-02-04 @ 14:39:07
URL: http://www.kiiromi.se
Postat av: jeanette sandelin

vilka kuddar! hoppas du är piggare. här blir det let´s dance och ostågar;)

du glömde väl inte att köpa hem?

fick mörklila tulpaner idag ♥ de står i en gammal mjölkanna som jag köpte på baklucke-loppis för en krona. i morgon en tur in till samhället för att handla mat och slänga återvinningsskräp. skall köpa två små miniväxter att ha i en våg som hänger i köksfönstret och som jag köpt på 7:an, 15 kr.

så roligt det är med de små sakerna som blir så fina när de kommer på plats. till våren ska vi börja riva, snickra och måla igen.

ha en fin fredagskväll och helg ♥

2011-02-04 @ 17:02:31
URL: http://jeanette10.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0