Mysigt minne




I leksaksaffären idag fick jag syn på en vägg med vackra bokmärken
och klippdockor. Jag blev så ivrig och började bläddra runt, bokmärken
med blommor, änglar, djur. Så ljuvligt!

Jag fick faktiskt skärpa mig för att inte gå ut från butiken med allt detta.
För ett ögonblick blev jag liten tjej med samlaralbum & pappaskar där jag
sorterat bokmärkena i olika kategorier och värderat dem beroende på
skick, motiv och glitter.

Ibland vek jag och mina kompisar fack i en serietidning och gömde de
värdefulla märkena under varje flik. Sedan turades vi om att med stängda
ögon peka i ett fack och på så vis byta med varandra.

Jag undrar var min samling har tagit vägen? Så roligt det skulle vara att
se den igen! Till sist lämnade jag butiken utan bokmärken men med en
fin födelsedagspresent till Lillprinsen. Hoppas att han blir en liten samlare!


Kommentarer
Postat av: Månflicka

Älskar din blogg! Du skriver så härligt. Kram!

2011-01-28 @ 23:21:06
Postat av: jeanette sandelin

åh, vilka minnen du sätter igång hos mig längtansnjutning...

vad blev det till lillprinsen?

jag har födelsedag här idag som du vet!

kram och ♥

2011-01-29 @ 05:56:55
URL: http://jeanette10.bloggo.nu
Postat av: suss

Precis den där flickan har jag inklistrad ( med "björnklister" ) i mitt bokmärkesalbum..en av de få sparade saker från min barndom !

2011-01-29 @ 18:31:09
Postat av: Fröken Prickig

Ja visst blir man nostalgisk av bokmärken! När jag tittar på mina blir jag barn för en stund igen. Kommer ihåg hur jag tänkte. En ängel tyckte jag såg ut som min mamma, trodde nog att det var hon också i ängelutstyrsel, härligt att jag tänkte så faktiskt!

2011-01-31 @ 22:03:11
URL: http://frokenprickig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0