Möten här och där


De äldre i byn har dragit igång en möte i missionshuset som ska gå av stapel i kväll och jag har tänkt att traska dit. Hon som är ordförande i föreningen är en bra bit över nittio år och då kan det vara på sin plats att anstränga sig och sluta upp. Det vankas kaffe med dopp - trevligt!

Jag har för övrigt kallat hem en djurvan person som har kikat på kattens stora knöl. Vi la upp missen på köksbordet och han vräkte sig och lät oss obehindrat grejja med sax, pinsett och sårtvätt. Kan hända han varit i slagsmål och sedan fått en ordentlig infektion på något sätt. Vi får hålla koll och ha honom inne någon dag så han håller sig ren. Han gillar ju att sova i tvättstället på toaletten så det lär ju inte bli några problem.

Den Norrländska våren gör mig gott, har njutit luft och sol även idag. Att promenera till fågelkvitter är ingen svår sak. I morgon ska jag åka till staden och hårfixas, luncha med Suss och sedan träffa tösen och gå på bokcafe´. Vilken dag det ska bli!

All Glädje!






Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

åh, vilken fin dag du får idag :)

tack fina du för cd-skivan jag vann!

ska bli spännande. längtar vår gör jag nu nått alldeles förfärligt. värre halka än i år kan jag inte minnas. (gjorde en vurpa igår)

allra värstaste kramen fråm dalsland//

2011-03-03 @ 05:09:39
URL: http://jeanettes.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0