Jobb i huvudstaden

Befinner mig på jobbresa. Hotellbor & har brist på sömn men flyt i arbetet som ska uföras.
Tre dagar kvar till jag får åka hem till huset i skogen igen. Sanning är att jag inte är någon stortadsbo.
Längtar hem efter tjocka, varma vinterskor, byvägen, mannen som gör mig lycklig och hemlagad mat.
Undrar om det är sunt att hemtrivas så mycket som jag gör?

Fick ett manus för några dagar sedan att läsa igenom. Det har nu gått upp för mig att min dotter inte bara är fenomenal på att skriva låttexter & poesi. Hon tar för sig i novellform framgångsrikt. Vilket språk hon använder sig av. Helt plödsligt så undrar jag om jag egentligen känner henne riktigt så bra! Dom här sidorna har jag missat.

Så nu får den stolta modern något nytt att dela med tösen, Hon lär mig nytt hela tiden!

Nu är badet uppspolat och efter detta genast i bädden för nattsömn. Ser fram emot att sova då jag har en förkylning i kroppen som jäklas lite med ´mig nu när det är tuffa jobbdar.

Det här blogginlägget blev spretigt och oigenomtänkt, men här finns iallafall hemlängtar så det räcker.
Någon väntar på mig. Någon saknar mig! Härliga känsla!!!


Puss& Kram till Livet.


Kommentarer
Postat av: Molly

tittar in och önskar dig en underbar helg :) hoppas att allt är bra med dig och att du har det bra där du befinner dig!? :)

kramkram

2010-11-19 @ 08:23:50
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0