Ett oväntat ryck

Jag är inte den där pyssliga typen som syr & handarbetar, men idag gjorde jag mig själv förvånad. Fick för mig att fixa lite med några klädesplagg såsom att byta ut trista knappar, lägga upp byxben och sy hällor på byxor med helt värdelös passform. Stegade så in i den lilla sybehörsaffären och hörde mig själv välja knappar, band, nål & tråd som om jag inte gjorde annat än att grejja med sånt. Ungefär i nivå med att jag skräddar mina kläder själv vilket är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Så enkelt allt lät...

Jag vet inte hur orden riktigt hamnade i min mun men kvinnan i affären verkade ha fått en själsfrände
(trodde hon)

Nu när jag väl kommit hem är det väl bara att idka handarbete när middagen är avklarad. Jag är imponerad av mig själv. Annan känsla kanske det blir när jag summerar mitt arbete. Men just nu känner jag mig jättenöjd!

Pyssla & Mys i denna första oktoberfredag!
Värme.


Kommentarer
Postat av: Trolltyget

Aha, men det är inte riktigt sant..du textar jäkla snyggt iaf.

KRAM & TREVLIG HELG!

2010-10-01 @ 21:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0