Pralinkampen



Att handla mat i hungrigt tillstånd vet dom flesta att det inte är någon höjdare. Det är då det är busenkelt att köpa hem allt det där ”som kan vara bra att ha hemma ifall någon hälsar på”…

Dessa varor hamnar oftast hos slutdestinationen MIG SJÄLV, vilket ogillas. Exempel på sådant kan vara olika goda ostar & kex, fluffiga frallor (att stoppa i frysen, för tänk så mysigt att ta fram en söndagsmorgon om någon råkar sova över…) SIA:s krämiga glassar (så god och enkel dessert och man oväntat får middagsgäster) …chokladpraliner, helst på lösvikt..(trevligt till eftermiddagskaffet om någon tittar in)…..torrostade jordnötter ( mumsigt att ta fram till fredagsvinet – om någon kommer på besök)…och så vidare i oändlighet.

Eftersom jag inte tillhör de mest karaktärsstarka är den här typen av inköp inte optimala för mig. 

 

Efter en lång arbetsdag är det mycket sannolikt att något av detta plockas fram när jag sofflandat och knäppt på tv.n… Typiskt för hösten, att gosa in sig i soffan, unna sig godsaker…

 

Och när vännerna kommer på besök är skåpen ändå tomma på just det – godsaker….


Kommentarer
Postat av: Mimsan

ha ha, det där känner jag så väl igen. kram i hösten

2010-10-05 @ 10:46:27
Postat av: Anna

Åh, vad roligt att läsa en ny blogg!!

Hoppas allt är bra med dig!

Stor kram

2010-10-05 @ 11:23:51
URL: http://coockiebookie.blogspot.com
Postat av: Molly

åh vad gott med sia-glass. har du testat deras glass med valnötter? riktigt god :)



tack för dina kommentarer, de skiner upp mina dagar. är glad att jag har hittat din blogg, du skriver så tänktvärt och bra :)



du får ha en fortsatt bra kväll! kram

2010-10-05 @ 19:54:04
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0