Tjuv hos Guldsmeden

Letade i mina skrivböcker och hittade denna upplevda butikssituation:



 Gick in i en guldsmedsbutik idag. Letade en present till en liten prinsessa.
Här följer konsversationen mellan mig och expediten i affären.
- Vill du ha hjälp?
- Ja tack, jag letar efter ett halssmycke till ett barn.
- Jaha, de hänger där ( expediten pekar högst upp i en glasmonter )
- Kan du vara snäll att ta ner den där visningsplattan till höger.
- NEJ!
- Ja men jag vill ju se hur de olika halsband ser ut.
- Nej, det går inte.
- Men herregud ta ner så jag får se, hur ska jag annars kunna välja.
- Det går inte av säkerhetsskäl. Vi har våra instruktioner.
- Jag måste säga att det känns obehagligt att du behandlar mig som jag vore en tjuv. Jag tänker faktiskt handla här!
( Expediten tar nu ner ett halsband och låser glasdörren)
- Det här blir nog bra.
- Kedjan är för lång för en åttaåring. Jag tror det där kanske passar bättre ( jag pekar högt över mitt huvud mot glasmontern)
( Expediten låser upp, hänger tillbaka halskedja nr1, lyfter ner nr2 och låser igen )
- SÅ HÄR DÅ ( säger hon med vass röst )
- Jag tar det, kan du vara snäll och slå in det.
- Visst. Kartongen kostar 15 kronor.
- Tar ni betalt för kartongen när man köper smycken?
- Ja, det är klart, men du kan ta det som det är i bara silkespapper.
- Näe, det är present...det ska vara ask till smycke. Jag tar en sån.
- Har du clubkort?
- Nej, det är första gången jag handlar här.
- Synd för dig, annars hade du fått 30 % rabatt. Vill du ansöka om ett?
- Tack det är bra. ( jag betalade och gick därifrån )

Dit går jag aldrig mer, det var otrevligt att bli behandlad som tjuv hos Guldsmeden.

































Kommentarer
Postat av: Micke

Isch så ohjälpsam expedit.gå aldrig tillbaka

2010-10-11 @ 14:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0