Det goda som gror



Startade dagen tidigt – och dessutom pigg! Tog tåget till staden och har nog fortfarande inte smält hur perfekt nära den nya tågstationen ligger mitt kontor. Det går inte annat än att bli jublande glad.

 På förmiddagen dök min syster upp med en mycket energifylld väninna. Så härligt det är med spontanbesök och människor som lever varje stund. Min systers väninna är som en vitamininjektion hela hon! Efter ytterligare en stund var det dags för spontanbesök nr 2 då finaste dottern uppenbarade sig i dörren. Hon är min krambjörn. Fin!

I morgon får jag min nya gitarr och tösen har lovat mig assistera musiklärare då och då. Jag föreslog ett byte: Hon ger mig lektionen och jag bjuder på lunch. Hon nappade direkt. Det är häftigt när man lär sig av med att bara vara förälder utan kan umgås på ett kompissätt mer. En ny värld. En roligt tid!

Har idag också fått några skivor med posten, rykande färska från cdon. Det blev lite hemtrivselmusik som jag är lite svag för men som om vissa kan uppleva som mossigt köp. Men det struntar jag såklart i!...Nat King Cole, Frank Sinatra, Sherley Bassie, Nina Simone, Samlingsskiva Jackson 5, Amanda Jenssen, Björn Afzelius & Melissa Horn. Blir mysigt att spela hemma ikväll. Fantiserar mycket om den inglasade utbyggnaden, att kunna sitta där, ute – men ändå inne och lyssna på musik året om. Tror nog att det mesta ombyggnationerna ska vara färdiga till jul!!! Då ska jag bada i mitt fina badrum. Äntligen.
Men idag är det 1 september och det första officiella höstdagen. Välkommen!

 

 


Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

WOW vilken blogg du har! Har du fixat layouten själv? Jag är ju så oteknisk ännu att jag inväntar hjälp. Bra skriver du också! Kul. Lär din dotter ut gitarr även till andra? Söker privat lärare till min dotter!? Hör gärna av dig om det är så. Jag anställer henne gärna på uppdrag. Tack för idag! Ska lägga in tävlingen på fredag då har jag mest läsare. Kram Ulrica

2010-09-01 @ 20:49:57
URL: http://ladygegga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0