Fira Fredag!



Fredagar är bra. Fredagar gör mig extra glad. Fredagar får mig pigg trots att jag fått alldeles för lite sömn under arbetsveckan. Fredagar ger mig lite pirr i magen, som att vara kär.

I dag firar jag min fredag såhär:

Handlar, åker hem, tänder massor av ljus i höga ljusstakar i fönstren och eldar min aromalampa, lägger på skön musik – i kväll blir det några av veckans nya skivor Melissa Horn & Amanda Jenssen, dressar om, lägger mig raklång i soffan – läser tidningen, serverar mig själv ett glas rött, lagar mat – ikväll fajitas, med goda röror, efter mat en skön promenix och sen får resten av kvällen bli som den vill för då har jag varvat ner och den rätta fredagskänslan infunnit sig!


en begärlig mun
kommer mig nära
den tiden på året
då äpplen rodnar

jag eftertraktar
saften i det gröna gräset
så lyfter vi och seglar under vingarna
av amourens fågel



All glädje i höstens första helg!


Kommentarer
Postat av: Micke

Åh! Vilken härlig dikt!

2010-09-06 @ 13:56:19
Postat av: Anonym

2010-09-10 @ 07:58:07
Postat av: suzz

Känns som man kliver in i en sagovärld...dessa bilder, dikter och texter !! Meramera!

2010-09-10 @ 07:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0