Vi har val





Det har varit val i Sverige. Vi låter ett kallt land födas mitt framför ögonen på oss. Vem har rätt att bestämma vilken människa som är mer värd en någon annan? Det är med vemod jag konstaterar att situationen i mitt land inte kommer att leda till något gott.
Jag drar täcket över mig och blundar hårt, kanske detta är en mardröm som snart försvinner?
Vi måste hålla ihop och vara än mer kärleksfulla i fortsättningen.



att ta emot fallna flingor
är själva gåvan
den tiden då mörkret råder
och solen visar sig osynlig

när enslighetens tomma rum
rågas av närvaro och samhörighet
kan tid för vinter komma
där vi omsluter varandra
vackert
som änglar i nysnö



Kommentarer
Postat av: Molly

hej :)

jajamän. jag tar bilderna själv, tyvärr är det svårt att få till fina på morgonen i brådska och mörker :/



vad kul att du är från umeå :) själv bor jag i sundsvallstrakten så det är ju en bit ner. har bara varit i umeå två gånger men har planer på att studera där, mycket fin stad!



du får ha en underbar dag! kramar

2010-09-21 @ 11:00:36
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: mirjam

Kram, du Norrländska solsken.



från mirjam

2010-09-21 @ 12:13:25
Postat av: Anonym

åh tack :)!

2010-09-22 @ 21:29:54
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Fin dikt!

2010-09-28 @ 08:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0