SKAKELISKAK


Vanligtvis brukar jag ju vara en rätt driftig person som sällan
saknar energi och förmåga att se saker från den ljusa sidan
och hitta lösningar på problem som uppstår. Det är en bra känsla att
vara sån och jag förstår nu hur mycket det brukar hjälpa mig i mitt liv.

Men nu har jag liksom kört fast och grubblar alldeles för mycket.
Tar mer ansvar än jag mäktar med.
Känner mig lite skrajsen för hur framtiden ska se ut. Rädd för att jag
inte prioriterar rätt. Oroligt för att inte räcka till.

En sida av mig menar att jag fixar det mesta jag företar mig och att allt blir bra.
En annan sida talar till mig med allvarlig röst, sätter upp pekpinnar och får mig osäker.

Jag försöker skala bort sådant som inte är livsviktigt just nu, men inser att
det jag plockat bort är det som jag behöver allra mest. Mina vänner, min familj.
Jag längtar efter kalas, galna upptåg, tjocka vishäften, gitarrspel, dans, vin och goda vänner.
Ingen dag får önskas bort. Varje dag ska levas, hur vardaglig den än är.

En katt som blir blöt av regnet skakar ju av sig dropparna så snart det går.
Det vore kanske en god ide´att skaka lite på mig och låta mig bli varm av
solen.

SKAKELISKAKELISKAK!!!




Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

rent egoistiskt från min sida är jag så glad att du är back on track! att få njuta av det du skriver och få ta del av livet som är ditt ger sådan värme och eftertanke. tack du vackra kvinna för att jag får vara med på ett hörn ♥

2011-02-19 @ 18:52:33
URL: http://jeanette10.bloggo.nu
Postat av: jeanette sandelin

tack för att jag får ta del av dina tankar. att jag får njuta av dina sanningar, den värme och eftertanke som du förmedlar!

så glad att se dig back on track du vackra kvinna.

lite värme från min kakelugn till dig i denna stund ♥

2011-02-19 @ 18:56:26
URL: http://jeanette10.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0