Banan är en frukt & då är det okej



Jag kan konsten att lura mig själv, det blev så uppenbart i går vid
eftermiddagstid då blodsockret sänkts till en lägre nivå än det som känns bra.
I mitt pentry på jobbet fanns då hembakta goda läfser (matbröd) samt
en bit mjuk banankaka som min syster så snällt julbakat åt mig.
Men när julen är slut behövs ju det kvarvarande fikabrödet ätas upp
och då är det utmärkt att forsla det till kontoret där det är ganska
vanligt att vänner tittar in och är kaffesugna.

För att ge mig själv välbehövlig energi de sista jobbtimmarna kokade jag kaffe,
men tro inte att jag gjorde mig en smörgås...
Näe, jag micrade banankakan och satte tänderna över en stor bit. Samtidigt blir
jag då medveten om att jag gjort ett mindre bra val och hör mig själv säga högt:

Banan är ju ändå en frukt, och frukt är ju bra.........



Kommentarer
Postat av: Månflicka

Hej fina! Fick mej ett igenkännande skratt. Kram!

2011-01-18 @ 15:46:48
Postat av: mintekopp

Ha, ha helt underbart! Ibland är man lite väl snäll mot sig själv :-)

2011-01-18 @ 19:33:49
URL: http://www.mintekopp.se
Postat av: Johanna

hihi vad gör en banankaka eller två i magen om hundra år?

2011-01-18 @ 21:19:23
URL: http://pysselkaoset.blogg.se/
Postat av: jeanette sandelin

underbart och mycket hållbart resonemang, tycker jag :)

2011-01-21 @ 05:50:57
URL: http://jeanette10.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0