Förmiddagsuppdrag





Har haft lite hemtjänstuppdrag på morgonen. Tösen är sjuk med feber & halsont.
Jag tycker det är så mysigt att handla hem mat till barnen nu när dom är vuxna.
Överaskningskassar med mat som jag vet gillas (eller åtminstonde som gillades förr)
Sen är det väl ett extra plus för den studerande unga varelsen att inte själv behöva
slanta upp för maten.

När min pappa fortfarande var yrkesverksam och jag var hemma och mammaledig kom
han då och då förbi på luncherna med just sådana överaskningspåsar. Ofta var innehållet
detsamma varje gång och givetsvis mycket välkommet!

Nu hoppas jag på att all frukt & mat gör susen så dottern kommer på banan igen.
Jag har en varm känsla inombords! Älskade ungar!

Kommentarer
Postat av: Månflicka

Vilka mysiga bilder att bli glad av. Hoppas din dotter snart är frisk.

2011-01-20 @ 16:29:44
Postat av: suss

Du är den bästaste mamman, Åsa ! Underbara bilder man blir nostalgisk av. Förstår inte hur mjölkpaketen fick plats i kylen förr...

2011-01-20 @ 22:23:13
Postat av: jeanette sandelin

mjölken ja! och vi hade en hållare i gul plast till den. osten, tyvärr minns jag inte att vi hade den hemma i mitt kära Floda.

kommer du ihåg en juice som hette "helst"?

jordgubbs-o'boy, choklad-zingo...

och marabou choklad hade en stork på varje ruta...

kram från ed i dalsland!

2011-01-21 @ 05:49:04
URL: http://jeanette10.bloggo.nu
Postat av: Hanna

Åh, vad jag hade uppskattat om min mamma gjorde så.. tyvärr bor hon alldeles för långt borta:(

2011-01-21 @ 19:14:25
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/
Postat av: Dottra

Mysmamma! Kärlek.

2011-01-21 @ 20:42:16
Postat av: Fröken Prickig

Jag skulle bli jätteglad om min mamma kom med en påse mat! Det ska jag ha i åtanke när min flicka flyttat hemifrån (om många många år hoppas jag!).

2011-01-26 @ 19:39:39
URL: http://frokenprickig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0