Från "Amerika"




När jag var i mellanstadieåldern reste mina föräldrar till "Amerika" - vilket var en ganska
ovanlig sak då. Dom skulle hälsa på min morbror som bott där länge, sedan 50-talet.
Vi barn fick stanna hemma och farmor kom och skötte om oss.

När Mamma & Pappa sedan kom hem hade dom presenter med sig. Jag fick en dockservis
från Disneyland och en T-shirt med Tingeling på. Det var märkvärdigt att dom hade
gjort en så lång resa tyckte jag.

Med sig hade dom också egna sovenirer, bland annat två indiandockor med riktiga skinnkläder.
Dessa dockor fick jag inte leka med utan endast hålla i då och då. Åh vad jag har önskat att dom
var mina alldeles egna!

Efter massor av år är dom mina och står i ett glasskåp och jag säger precis likadant till
barn som vill titta på dom....."var försiktig"...."dockorna ska inte lekas med"..."bara hålla"..


Förmodligen har dessa dockor inte så stort värde i sig, men för mig kommer dom att vara dyrgripar för resten av livet!



Kommentarer
Postat av: Månflicka

Ja så är det. Små prylar med stort personligt värde.

Kram kram

2011-01-12 @ 16:57:12
Postat av: Annelie Jonasson

Så fina!

2011-01-13 @ 15:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0