Fynd hos Far




Det blev en fin dag igår då jag besökte pappsen. Det var knappt bilen togs
sig fram genom snömassorna som bäddat in vintervägarna här ordentligt.

Min far är en sann saksamlare och har goda möjligheter att spara på stort som smått.
Det kan vara bra att ha tänker han, omöjligt att avyttra något som är
"alldeles riktigt" i hans ögon.

Hur som helst hade vi en mysig eftermiddag i uthusen där jag botaniserade bland
diverse bortstoppade prylar. Som loppis - fast gratis! Jag tog reda på ett gäng
udda tallrikar, assitetter, glas & koppar. När jag trodde vi var klara öppnade han ett
skåp och undrade om det var nåt där jag ville förbarma mig över. Framför mig stod
en komplett Blå Blom Kaffeservis som tillhört min morfars syster för länge sedan.
WOW! Ja tack!!!!

Innan jag åkte hem till mitt hus i skogen följde jag pappa och matade rådjuren som
naturligtvis behövde sin kvällsmat. Själv var jag mätt, uppspelt & ivrig att få börja
diska porslin.

Härliga lediga dag!


Kommentarer
Postat av: Trolltyget

Hoppsan vilken tur-dag! :)

2011-01-10 @ 11:35:25
Postat av: Kamilla

Vad kul att du hittat till min blogg! Skönt att ha en liten "loppis" hos sina nära och kära:) Alltid roligare när fynden har en historia från sin egen släkt.



Kram

2011-01-10 @ 15:02:54
URL: http://villaliv.blogspot.com
Postat av: Hemtrevligt hos Johanna

Vilket himmelrike du hamnade i! :)

2011-01-10 @ 16:34:07
URL: http://johannasv.blogg.se/
Postat av: kajsa

åh, blå blom, jättefin servis! :)

2011-01-14 @ 11:48:46
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0