Sega köttets afton




Men hörrni! Vilket segt kött jag lyckades åstakomma till middag. Egentligen skulle det
vara omöjligt med en sådan toppenråvara som innanlåret av älgkalv var, men som sagt
jag misslyckades och det blev kanske ingen höjdare. Men jag fick mitt glas fredagsvin
och det räcker gott. När det obligatoriska sötsuget infann sig efter maten gjorde jag
toscapäron-himmelskt gott, en klart bortglömd sötsak.

Nu väntar lite soffhäng och en tidig sömn, i morgon blir det fortsatt husbygge.
Badrummets tur nu.

All värme!

Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

tosca-päron? måste ha... :)

jag väntar på fortsatt renovering av husets främre hall och trappa upp till övervåningen. min man har just startat eget inom taxi och jobbar rätt mö, som vi säger här. men jag är så nöjd för varje steg vi tar. som tex när vi fick elen dragen till sovrummet för någon vecka sedan. nu är det tankar och planering också för vardagsrummet som fn befinner sig i ursrungligt skick sedan 1926. rätt fint som det är, men med typ grå platsmatta från 60-talet och som är ful. nåja, det skrider framåt i vilket fall som helst. trevlig helg, hörru!

2011-01-22 @ 07:56:20
URL: http://jeanette10.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0