Kökstankar





I går började jag skissa på vårt nya kök. Har hittat ett toppenlätt ritverktyg som underlättar det hela.
Helst av allt skulle jag vilja ha ett skafferi som farmor hade, ett sånt som man går in i. Längst upp under taket satt ett litet fönster med ljusgrön spetsgardin för. Farmor hade dekorerat hyllorna både med hyllpapper och spetsbård som hon satt fast med häftstift. Men för mig blir det inget så stort skafferi men husets lilla källare ska piffas till för användning i allafall.

Jag drömmer om en vedspis. Det finns jättefina moderna att köpa. Jag gillar tanken på att matlagning och uppvärmning kan fungera trots strömavbrott. Sen är det ju givetvis en hög mysfaktor att höra knastret ifrån eld!
Får se hur det blir med den saken, det är ju en kostnadsfråga också.

Önskar er en fin dag


Kommentarer
Postat av: Trolltyget

Hallåj!

Maila mig gärna ritverktyget.

2011-01-04 @ 15:02:07
Postat av: jeanette sandelin

hej! vi har både vedspis och två kakelugnar...

det är väl det bästa med hela gamla huset här. och jag har lagat mat på vedspisen många gånger nu.

lycka till med köket//js.

2011-01-05 @ 06:53:38
URL: http://jeanette10.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0