Matdag


Bestämde redan igår att den här dagen skulle bli en matlagningsdag.
Klev upp tidigt och körde igång. Det är verkligen en härlig känsla att ta fram de största grytorna och förbereda både luncher och middagar. Nu när frysboxen flyttat in hos oss är det inte längre platsbrist. Den bästa lunchmaten tycker jag är soppor av olika slag, där allt är i ett.

Smidigt att på morgonen stoppa ner en soppburk i jobbväskan, en smörgås och en frukt så är dagens lunch fixad.
Gott, billigt & nyttigt!

Sen har jag en  burk torkade trattkantareller som jag tror jag ska stuva och fylla crepes med.
Har jag mer ork blir det oxå en laddning köttfärsrulader med chilipasta.

Men för att matdagen ska bli trevlig krävs tre saker: massor av tid, radio & kaffepauser.

Ha en finfin tisdag!



Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

köttfärsrullader?

åh, vad det låter spännande...

hur får man gjort sådana?

kram till dig och ditt kök//js

2011-03-03 @ 09:57:47
URL: http://jeanettes.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0