Orolig natt


Katten mår inte bra och det gör mig lite orolig. Han har tre sår på magen som varar ordentligt.
Förra veckan upptäckte jag en stor knöl och kunde se ett litet jack mitt på den. Den långa pälsen klipptes bort och ytan tvättades ren. Men då såg ändå allt torrt och fint ut.
Men i går brast den där bölden och var rann på tre ställen, det var ingen rolig syn och absolut mycket besvärande för missen som försökte tvätta och tvätta. Jag ringde och rådgjorde med bonden i byn som undrade om kissen verkade febrig, jag har i och för sig aldrig sett en febrig katt men bedömde att han inte var varm i allafall.
Vidare uppmanades jag att kontakta veterinär i dag på morgonen. Katten fick sova i badrummet, livskamraten hämtade en fluffig avlagd stolsdyna som fick utgöra en maffig sjukbädd.

Natten gick och jag har sprungit upp och ner och kollat till djuret. Han har inte varit sig lik och kunde inte få ro i kroppen att sova utan satt och jamade på golvet. När det äntligen blev morgon ringde jag för rådgivning.
Jag ska ge såren ett dygn till, försöka tvätta, klämma på kanterna runt om och hålla såren öppna så att det kan läka inifrån. Blir det inte bättre får vi åka i väg i morgon och få medicin & kattstrut.

Men jag är förhoppningsfull, missen är lugn nu och ligger och sover - verkar närstan vara som vanligt. Så jag håller tummarna på att han fixar sin infektions själv.


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

oj... lilla katt :)

hoppas allt ordnar sig till det bästa.

ha en fin tisdag fina du <3

2011-03-08 @ 05:43:27
URL: http://jeanettes.bloggo.nu
Postat av: Mia

Håller tummarna för den söta missen.



/Mia

2011-03-08 @ 08:51:26
URL: http://www.kiiromi.se
Postat av: jeanette sandelin

hur går det med kissen?

börjar bli orolig.

kram från en liten tant som vinkar så gott hon kan bakom snömassorna :)

2011-03-11 @ 05:27:26
URL: http://jeanettes.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0